سفارش تبلیغ
صبا ویژن
RSS

نظر بدهید

آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای

 

پرسپکتیو دو نقطه ای یا پرسپکتیوی که دارای دو نقطه گریز باشد،زمانی استفاده می شود که گوشه و زوایای اشیاء روبروی ناظر باشند .این روش برای ترسیم ایزومتریک اشیاء بسیار مناسب است .

1-خط افق را در صفحه ی کاغذ مشخص نمایید و همانند آموزش های قبلی از یک خط افقی برای مشخص کردن خط افق استفاده کنید .

 

خط افق2-نقطه دید را مشخص کنید،( این نقطه ، موقعیت تقریبی نقطه دید چشم انسان است ).این نقطه ممکن است پایین تر از کاغذ قرار گیرد و در واقع نیازی به مشخص کردن آن نیست .

3-اولین نقطه گریز را مشخص کنید ، روش مرسوم برای معین کردن این نقطه این است که از نقطه ی دید خطی با زاویه 60 درجه به سمت چپ رسم کنید و هر جا که خط افق را قطع کرد، آن نقطه را نقطه گریز خواهیم دانست .

رسم نقطه گریز4-دومین نقطه گریز را مشخص کنید ،برای معین کردن این نقطه، از نقطه ی دید ناظر خطی با زاوبه 30 درجه به سمت راست رسم می کنیم تا خط افق را قطع کند ، و این نقطه را نقطه گریز 2 می نامیم .

رسم نقطه گریز 25-در این مرحله شکل اصلی را طراحی کنید ، برای این منظور خطوطی عمودی را به صورت عمودی و خطوط افقی را نسبت به زاویه دلخواه شکل به نقطه گریز 1 یا 2 رسم کنید . در شکل زیر جزئیات دقیق تر را مشاهده کنید .

رسم پرسپکتیو6-حال که حجم اصلی ترسیم شد ، نیاز داریم تا به کار خود جزئیات بیشتری دهیم . برای همین کار عناصر جزئی را درون حجم ترسیم می کنیم . برای ترسیم این عناصر دقت کنید که روش ترسیم همانند روش ترسیم حجم کلی است و باید خطوط عمودی را به صورت عمودی و خطوط افقی را به نقاط گریز وصل کنیم .

رسم عناصر داخلی حجم

در نهایت برای اینکه مطمئن شوید کار شما دقیقا” به صورت پرسپکتیو رسم شده است ، با اتود باریک و به صورت کم رنگ خطوط راهنما که به نقاط گریز رسم می شوند را بکشید و پس از اطمینان از صحت انجام کار ، می تواند آنها را پاک کنید .

رسم خطوط راهنما در پرسپکتیو